top of page

Våre rammeverk

pattern2.png
Framework-prosessen

Vi anvender våre ulike rammeverk og kombinasjoner av dem, og bidrar med fasilitatorer med dybdekompetanse og lang erfaring med de aktuelle rammeverkene:

 

Framework-prosessen er vårt sentrale rammeverk. Det kan anvendes i de fleste typer strategiprosesser, og i særdeleshet knyttet til vekst og endring. Det er som alle andre strategiverktøy basert på diverse andre rammeverk og videreutviklet av oss. Til grunn ligger våre egne erfaringer for hva som faktisk er relevant å bruke tid på i strategiarbeidet og hvordan det mest effektivt gjennomføres, med reell involvering av de som faktisk skal implementere strategien.

Bigframe

Bigframe er vårt rammeverk for å gjennomføre mange mindre strategiprosesser på en gang. Det er utviklet spesielt for virksomheter med distribuerte avdelinger, som f.eks. butikker i større kjeder, avdelingskontorer, franchise-distribusjon og liknende. Prosessen innebærer at man jobber «top-down and up again». Hensikten er å gi lokale avdelinger i virksomheten tillit, ansvar og myndighet til å generere sine egne fokusområder og tiltak for vekst, basert på selskapets overordnede strategi og rammebetingelser. Vi blir fortsatt overrasket over mye energi, ansvarsfølelse og vekst som slippes løs, når man velger å slippe folk til på ordentlig.

Boardframe

Boardframe fokuserer på Styrets og Ledergruppens roller og samarbeid, med tanke på verdibasert og utviklingsfokusert ledelse og kommersielle prioriteringer. Ikke i stedet for å følge opp på de mer «klassise KPI`er», tall og kommersielle tiltak, men fordi styret er nødt til å engasjere seg mer i etterlevelse av verdier gjennom strukturert arbeid med kultur og adferd, samt den involvering og utviklingen som fører til resultatene. Det som blir målt og belønnet «på toppen» blir oftere realisert.

Brandframe

Brandframe er vårt rammeverk for merkeposisjonering og tilhørende disipliner. Vi har lang erfaring i å utvikle merkeposisjoner for merkevarer innen FMCG og retail (online og offline), samt hotell- og restaurantkjeder. Brandframe hjelper deg å definere riktig forbrukerinnsikt, målgruppe, marked og kategori, merkefordeler og ikke minst merkets DNA.

Leadframe

Leadframe er det samme rammeverket for utvikling av ledere, organisasjoner og prestasjonskultur som vårt søsterselskap Ordtilhandling (LINK) har trent over 700 ledere i, over mange år. Vi har bare gitt rammeverket deres en «engelsk innpakning» som slutter på -frame, for da passet det liksom bedre inn akkurat her. Om du skjønner... Men det er det samme altså. Helt sant...

bottom of page