top of page
Hvorfor må du gjøre jobben selv?
Ikke start med målet

Vår erfaring med strategiarbeid, utvikling og ledelse har ledet oss frem til to påstander, som ligger til grunn for våre prosesser:

Om man ikke er tilstrekkelig enige om hvor man er, er det krevende å komme dit man vil.
 

Om man ikke er tilstrekkelig enige om hvor man skal, og hvorfor man skal dit, er det egentlig det samme hvilken vei man tar.

Reell involvering gir best utvikling

Vi er ikke et stort konsulenthus som selger store team for å utrede, analysere, forankre og levere dine strategier og tiltak for deg. Vi leverer en tydelig og involverende prosess, som setter deg og dine medarbeidere i stand til å gjøre selve strategiarbeidet selv. Det er nemlig det som mest effektiv tar dere fra der dere er, til dit dere vil. Sammen.

 

Vår rolle er å fasilitere ulike former for strategiprosesser, basert på vårt rammeverk og vår erfaring. Selv om vi har bred erfaring fra mange ulike bransjer og problemstillinger er det deres rolle å ha bransjekompetanse og å utvikle løsninger og tiltak. Vi utfordrer dere på tydelighet og prioriteringer.

Vi vet at sjansen for å lykkes øker kraftig om man faktisk:

Bruker nok tid på å bli eksplisitt og tilstrekkelig enige om hva som ligger til grunn for endringsbehovet.
 

Sørger for reell involvering av de som skal gjennomføre tiltakene (uten at noen tror at det er en demokratisk prosess).
 

Evner å prioritere tydelig og tidlig nok, både basert på hva som er ønskelig og hva som er sannsynlig at man kan lykkes med.
 

Er ærlige med tanke på tid og ressurser som vil kreves i strategiperioden, for å levere det man lover eiere, markedet og seg selv.
 

Er tydelige på hvilke delmål og positive effekter man skal realisere under reisens gang. 

Hvordan

Hvordan hjelper vi deg?

Vi er praktikere

Vi har hatt skoene på, både som kjøpere av konsulenttjenester, som konsulenter og ikke minst «i linja». Vi har selv erfart verdien og kraften i et tydelig og enkelt (men ikke lettvint) rammeverk. Det skulle jo bare mangle, når vi jo har utviklet rammeverket selv. I prosesser med oss sørger vi for at rammeverket følges med tilstrekkelig disiplin, i en bestemt rekkefølge og med logiske konsekvenser. Det kan kanskje høres strengt ut, men i virkeligheten øker det sjansen for å oppleve utvikling og dermed nå sine mål sammen. Det synes jo mange er gøy.

 

Våre prosesser er workshop-baserte og omfanget defineres og tilpasses etter dine behov. Vi legger vekt på effektiv og ærlig forankring med oppdragsgiver/styringsgruppe mellom workshops, for å sikre nødvendig forankring og innspill på videre fremdrift. Vi legger vekt på at det er dere selv som primært skal rapportere og jobbe ut formuleringer og planer underveis, mens vi coacher og utfordrer på det dere selv produserer. Det er nemlig gjennom å orke å gjøre jobben selv at strategien virkelig blir deres egen, gjennom involvering og eierskap fra menneskene som skal realisere den.

Hvem er vi

Hvem er vi som kan hjelpe deg?

Frameworkers

Fellesnevneren for oss som jobber i Framework er i det store og det hele at vi har utviklet og jobbet med tydelige rammeverk for kommersielle prosesser, som vi syns er veldig gøy å jobbe med, og som noen er villige til å betale for at vi holder på med. Vi liker å jobbe med menneskene, prestasjonene og prosessene som skaper resultatene, og vi elsker å være til nytte for folk. Det gir mestring, mening og utvikling. Det liker vi godt.

Christian Haune

Christian kommer nylig fra management consulting bransjen, som Director of Consumer Products and Retail i Capgemini Invent. Før det var han i Orkla ASA, i diverse stillinger innen strategifaget, med hovedfokus på marketing, digital transformasjon og innovasjon. Etter studiene startet Christian byrået Retail House og var med å bygge opp dette i Norge, Sverige og Finland i rollen som strategisk rådgiver og partner. Christian er også foreleser hos vårt søsterselskap Ordtilhandling, som leverer ledertrening og utvikling av prestasjonskultur i næringslivet. Han har faktisk også vært eliteserietrener i ishockey. Han bruker ikke porsjonssnus, for å si det sånn.

Svein Tøge

Svein har bred erfaring både som linjeleder og som strategisk rådgiver i Orkla ASA, i Orkla Ventures & Start Ups og i Orkla Marketing & Innovation. Han har undervist på Orkla Brand Academy og Orkla Sales Academy og har jobbet som fasilitator i strategiprosesser for en rekke av Orklas selskaper. Svein har også utviklet et eget merkevareprogram for bedrifter som inngår i Canica AS, og har selv vært foreleser i modulene forretningsutvikling og strategi, merkeposisjonering og innovasjon. Svein har som konsulent vært med i en rekke vekstprosesser for både online og offline-selskaper. Han har også en andreplass i junior-NM i brevdue-kappflyving fra ungdomstiden. Det er faktisk helt sant.

Stina Hofgaard Røsjø

Assosiert Frameworker

Stina har lang erfaring fra HR og organisasjonsutvikling i Schibsted-konsernet. Mediabransjen er åpenbart en bransje som har gjennomført mange og krevende omstillinger i lys av digitalisering, og hun tar med seg denne erfaringen fra et People & Organisation perspektiv inn i våre prosesser knyttet til endringsledelse. Stina er tidligere landslagsutøver i alpint, og jobber også som rådgiver i vårt søsterselskap Ordtilhandling.

Marit Finnanger

Assosiert Frameworker

Marit har solid erfaring fra HR og organisasjonsutvikling og har bl.a. jobbet som HR Direktør i Aker Solutions og Konserndirektør for People & OD i Hurtigruten. Hun har erfaring fra ulike bransjer, men fellesnevneren er store virksomheter i kraftig vekst, hvor omstillingsprosesser har stått sentralt. Hun har jobbet særlig mye med utvikling av organisasjonskultur, som er et område hun brenner for og overraskende ofte er et undervurdert fokusområde i mange selskapers strategiprosesser. Marits faglige bakgrunn er organisasjonspsykologi, og hun jobber på alle nivåer i organisasjoner, med ledergrupper, HR og i styrerommet. Samarbeid mellom styrer og ledergrupper er et av hennes fordypningsområder. Ved siden av å være Frameworker driver hun sitt eget konsulentselskap.

Isabella Müller-Hansen

Assosiert Frameworker

Isabella har de siste årene jobbet som rådgiver og styremedlem for nordiske oppstarts- og vekstselskaper, med fokus på veiledning gjennom kommersialiserings- og skaleringsfase. Hun har solid ledererfaring fra selskaper som Unilever og Orkla, der hun har hatt ansvar for både strategi, kommersialisering og innovasjon, på tvers av markeder og kategorier. 

Hun trives godt med å sparre med både styremedlemmer, ledere og team, om alt fra strategi og innovasjon til merkevarebygging og praktisk gjennomføring. At planene blir utviklet med både merkevaren, sluttkunden og operativ gjennomføring i fokus, er jo en ganske god ide, syns vi.

Les mer om våre rammeverk her

bottom of page